X
تبلیغات
پرورش اندام - آمینو اسیدها
بهترین آمینو اسید موجود برای کسانی که میخواند بدنی کات داشته باشند
آمینو 2222 اپتیموم amino


بافت موها ، بسیاری از آنزیم-های شرکت کننده در واکنش-های حیاتی بدن ، پوست و چشم و ....... همه و همه تحت تاثیر آمینو اسیدها هستند و به هیچ عنوان نمی-توان نقش موثر آمینو اسیدها در سلامتی و ورزش و زیبایی و تناسب اندام را منکر شد .


قرص-های آمینواسید از
پروتئین شیر استخراج شده است .مصرف بلافاصله-ی آمینو اسید پس از تمرین از پدیده کاتابولیسم ( تخریب ) عضلات جلوگیری می-کند .در مرحله رشد تامین سریع آمینو اسیدها پس از تمرین بسیار حساس می-باشد .با وجود اسیدهای آمینه در خون بدن می-تواند از آنها برای سنتز پروتئین
در عضلات استفاده کند و رشدی بی مثال را نصیب عضلات بدن شما نماید .



مقدار مصرف پیشنهادی :
بالای 50 کیلوگرم : 6 قرص
50 کیلوگرم تا 100 کیلوگرم : 12 قرص
بیش از 100 کیلوگرم : 15 قرص


+ نوشته شده توسط بهزاد در دوشنبه ششم دی 1389 و ساعت 11:57 |
آمینوها Amino 1000

آمینوها در بازار بصورت قرص در بسته های 190 تایی موجود است. این ماده در موارد ذیل مورد استفاده قرار می گیرد:1. جبران كمبود پروتئین بدن و درمان سوء تغذیه
2. افزایش حجم عضلات ورزشكاران
3. در موارد خاصی كه فرد بنا به دلایلی پروتئین بدن خود را از دست می دهد مانند اعمال جراحی- سوختگی ها و برخی بیماریهای مزمن.
نكته قابل توجه اینست كه: اگر دقت نموده باشید در مورد شماره 2 یكی از موارد مصرف آمینو افزایش حجم عضلات در ورزشكاران ذكر شده و بدیهی است این ماده در افزایش حجم عضلات افرادی كه هنگام مصرف به ورزشهای مناسب نمی پردازند، هیچ تأثیری ندارد و لازمه تأثیر این ماده، پرداختن به ورزشهای مناسب جهت افزایش حجم می باشد.
بهتر است این مكمل پس از هر وعده غذایی و بلافاصله پس از تمرین مصرف شود.


آمینو 1200 ام اس سی Amino 1200 MSC

موارد مصرف این مكمل به شرح ذیل می باشد:1. بالا بردن استقامت بدن
2. افزایش قدرت و توده عضلات
3. بازسازی ذخایر انرژی بدن
4. ساخت پروتئین
در بازار بصورت كپسول و معمولاً در بسته های 120 و 240 تایی یافت می شود.
مقادیر مصرف آن در ورزشكاران روزی دو كپسول می باشد.

 

آمینو1700 Amino 1700

این مكمل از سفیده تخم مرغ تهیه می شود و هر قرص آن بیش از 1500 میلی گرم اسید آمینه وارد بدن می نماید. بنابراین در این مكمل اسیدهای آمینه والین، لوسین و ایزولوسین كه به اسیدهای آمینه شاخه دارBCAA معروف می باشند، به مقدار لازم و كافی وجود دارد كه كار اصلی این اسیدهای آمینه، ساخت توده عضلانی و افزایش وزن بدون چربی می باشد.موارد مصرف این مكمل به شرح ذیل می باشد:
1. ساخت پروتئین و در نتیجه افزایش توده عضلانی
2. بازسازی ذخایر انرژی
3. افزایش وزن بدون چربی
در بازار این مكمل بصورت قرص و در بسته های 250 تایی موجود بوده و مقدار مصرف آن برای ورزشكاران روزی 2 قرص توصیه شده است.


آمینو1900 Amino 1900

این مكمل نیز مانند مورد قبل دارای مقادیر زیادی از اسیدهای آمینه والین، ایزولوسین و لوسین می باشد.این مكمل بصورت قرص در بسته های 110 و 325 تایی یافت شده و هر قرص 1900 میلی گرم اسیدآمینه را وارد بدن می كند. مقدار مصرف آن نیز روزی 2 قرص برای ورزشكاران توصیده شده. موارد مصرف این مكمل به شرح ذیل می باشد.
1. افزایش توده و حجم عضلات
2. افزایش قدرت عضلانی
3. ساخت پروتئین در بدن
4. بازسازی ذخیره انرژی

آمینو 2400 ام اس سی Amino 2400 MSC

موارد مصرف این مكمل نیز به شرح ذیل می باشد:1.افزایش توده عضلانی
2. بالابردن استقامت بدن
3. بازسازی ذخایر انرژی بدن
4. ساخت پروتئین در بدن
5. افزایش قدرت بدن
این مكمل در بازار بصورت كپسول در بسته های 120 و 240 تایی یافت شده و مقدار مصرف آن برای ورزشكاران روزانه 4 كپسول است.


 

آمینو 2500 Amino 2500

نكته قابل توجه در مصرف این مكمل اینست كه هرگز این مكمل را با معده خالی مصرف نكنید. این مكمل در بازار بصورت قرص در بسته های 325 تایی یافت می شود و موارد مصرف آن برای:1. افزایش حجم و توده عضلات
2. ساختن پروتئین در بدن می باشد
مقدار مصرف آن برای ورزشكاران آماتور روزانه 5 قرص و برای ورزشكاران حرفه ای تا روزی 10 قرص می باشد.

آمینو 3000 Amino 3000

شكل ظاهری این مكمل با اكثر مكملهای هم خانواده كمی متفاوت بوده و بصورت كپسول ژله ای در بسته های 150 تایی دیده می شود.این كپسول باید با معده خالی مصرف شود. مقدار مصرف آن روزانه 3 كپسول به ترتیب: قبل از صبحانه یك عدد، یك عدد پس از تمرین و یك عدد حدود 5 ساعت پس از نهار.
موارد مصرف این مكمل:
1. افزایش حجم و توده عضلات بدن
2. تأمین انرژی لازم در طول تمرینات سنگین
3. تأمین پروتئین بدن مصرف این مكمل برای كودكان و زنان باردار و در دوران شیردهی خطرناك است.

آمینو 3100 Amino 3100

مقدار مصرف این مكمل روزانه یك قرص می باشد. این مكمل نیز دارای اسیدهای آمینه شاخه دار به مقدار كافی می باشد.در بسته های 85 و 165 تایی و بصورت قرص موجود است. موارد مصرف آن به شرح ذیل است:
1. ساختن پروتئین بدن
2. افزایش حجم عضلات
3. افزایش قدرت عضلات بدن
4. بازسازی ذخایر انرژی بدن
5. افزایش متابولیسم بدن( سوخت و ساز)
6. افزایش كارآیی ورزشی


 

آمینو فول 2000 Amino Fuel 2000

این مكمل تركیب نسبتاً جدیدی به شمار می آید و مقادیر اسیدهای آمینه شاخه دار(BCAA) و سایر تركیبات آن با توجه به نیاز بدن افزایش یافته و با توجه به نیاز بیشتر ورزشكاران به این مواد تهیه و تولید می شود.این مكمل باید با معده خالی و مقدار آب و مایعات زیاد مصرف شود.
چون اندازه قرصهای این مكمل كمی بزرگتر از حد معمول است در صورت ایجاد مشكل در بلع آن می توانید قرصها را چند تكه كرده و با آب زیاد میل نمایید.
این مكمل در بازار بصورت قرص در بسته های 100 تایی موجود است.
موارد مصرف آن به شرح ذیل است:
1. افزایش توده و حجم عضلات
2. جبران كمبود پروتئین بدن
3. جلوگیری و جبران تحلیل عضلات بدن
4. بالابردن توان و استقامت بدن
ورزشكاران آماتور تا روزی 2 قرص و ورزشكاران حرفه ای تا روزی 6 قرص می توانند بسته به فعالیت خود از این مكمل استفاده نمایند.


 

آمینو تك Amino Tech

این مكمل به دلیل داشتن مقادیر كافی از اسیدهای آمینه شاخه دار( BCAA)، ادنوزین تری فسفات(ATP یا انرژی) و عوامل مؤثر و تشدید كننده رشد، دارای طرفداران زیادی بین ورزشكاران است.این مكمل به شكل قرص و در بسته های 375 تایی موجود بوده و تولید می شود.
مقدار مصرف آن برای ورزشكاران آماتور روزانه تا 5 قرص و ورزشكاران حرفه ای تا روزی 12 قرص می باشد.
موارد مصرف آن نیز در:
1. كمبود شدید پروتئین در بدن
2. كمبود شدید اسیدهای آمینه
3. افزایش استقامت و قدرت بدن حین تمرینات سنگین و مسابقه
4. افزایش و تشدید رشد قدی در افراد كوتاه قد و لاغر
5. افزایش حجم و توده عضلات



+ نوشته شده توسط بهزاد در دوشنبه ششم دی 1389 و ساعت 11:24 |

آمینو اسید ها  

آمینو اسید ها به دو نوع ضروری و غیرضروری تقسیم می شوند از نظر تئوری 8 آمینو اسید ضروری وجود دارد كه اگر رژیم غذائی شما شامل والین – لوسین – ایزو لوسین – لیزین –میتونین – فنیل آلانین –ترئونین و تریپتوفان باشد بدن قادربه ساختن  تمامی دیگر امینو اسیدها را به منظور رشد ماهیچه ای ترشح هورمونها و آنزیم و غیره (حتی رشد ناخن انگشتان)  می باشد اما دست كم 4 آمینو اسید  دیگر وجود دارد كه برای بدنسازان ضروری به شمار می روند ( هرچند كه غیر ضروری نامیده می شوند ) :گلوتامین – تورین – آلانین – آرژنین .

در حقیقت حتی پروتئین هائی كه متخصصین تغذیه كامل به شمار می آورند (مرغ – ماهی – شیر و ...) برای بدنسازان در واقع پروتئین های ناكاملی هستند و مقدار كافی آمینو اسید برای بدنی تحت فشار شدید وزنه و احیا مجدد فراهم نمی كنند  به همین دلیل باید از مكمل های پروتئینی استفاده كنند .  

قبل از آنكه تك تك آمینو اسید ها را توضیح دهم ابتدا ببینیم بدنمان باپروتئینی كه می خوریم چه می كند . پروتئین ها ابتدا در معده توسط آنزیم پپسین به زنجیره های كوچكتر آمینو اسید تجزیه می شود و در روده كوچك به آمینو اسیدهای منفرد  یا دی پپتید و تری پپتید  (زنجیره های با طول دو یا سه آمینو اسید ) تجزیه جذب خون و سپس به كبد می رود سه اتفاق برای این آمینو اسید ها در كبد می افتد 1- دوباره وارد جریان خون شود 2- در تشكیل یك یا انواع دیگر امینواسیدها تركیب شود 3- مجددا تجزیه و متابولیت شود مثلا ساخت HMB ( هیدروكسی بتا متیل بوتیرات- كه در مورد آن جداگانه توضیح خواهم داد )

پروتئین اضافه تجزیه می شود بخش نیتروژنی به اوره و از ادرار دفع می شود و ساختار كربنی آن به صورت چربی ذخیره می شود . همچنین می تواند به عنوان سوخت برای انرژی مصرف شود بویژه آمینو اسید های شاخه ای – لوسین – ایزو لوسین و والین – كه به عقیده من برای بدنسازان از نان شب واجب تر هستند .

ضمنا تمام آمینو اسید ها دارای دو شكل L   و   D هستند ( حتما در مورد چربی سوز ال – كارنتین شنیده اید) این دو نوع از لحاظ شیمیائی یكسان ولی از نظر ساختمانی تصویر آئینه ای یكدیگر هستند  و تقریبا تمام ملكولهای پروتئینی بدن ما از شكل L  تشكیل شده است .

آمینو اسیدهای ضروری

 متونین  : در تمامی پروتئین های كامل یافت می شود یك انتی اكسیدان قوی و یكی از سه آمینو اسیدی است  كه برای تشكیل كراتین در بدن استفاده می شود . اما نقش چندانی در عضله سازی یا از دست دادن جربی ندارد .

فنیل آلانین : در تمامی پروتئین های كامل و میوه جات و عدس یافت می شود موجب تحریك و ترشح ماده ای می شود كه باعث كاهش اشتها و احساس سیری میشود همینطور از طریق ممانعت از تجزیه اندورفین ( كه هنگام ورزش ترشح آن زیاد می شود ) موجب كاهش احساس درد می شود.

تریپتوفان : بیشتر غذاهای پروتئینی محتوی مقدار كافی تریپتوفان نمی باشند اما در بسیاری از غذاهای كربو هیدرات دار (بویژه موز ) وشیر می توانید بیابید این آمینو یك ماده خواب آور طبیعی بسیار موثر است و دلیل اینكه مردم در اواخر شب برای القا خواب یك لیوان شیر می نوشند به خاطر همین اثر تریپتوفان می باشد .

والین – ایزو لوسین – لوسین : این سه آمینو اسید را به دلیل اینكه به عنوان  زنجیره ای شاخه دار نام برده می شوند یكجا آوردم احتمالا كسی در مورد اینكه چرا زنجیره ای شاخه دار و در مورد جزئیات گروهای متیل كه در هم قفل می شوند اهمیت نمی دهد پس من هم در این مورد شما را خسته نمی كنم . چیزی كه مهم است تمرین با وزنه مقدار زیادی از این آمینو اسید ها ( بویژه والین و ایزو لوسین) را می خورد ضمنا میتوانند به عنوان سوخت برای عضلات استفاده شوند بنابراین از كاتابولیسم (تحلیل) عضلات ممانعت می كنند – خصوصا در تمرینهای هوازی طولانی در زمان كات و نزدیك مسابقه – و ماده اولیه برای دو آمینو اسید دیگر گلو تامین و آلانین هستند و بدون مقدار كافی از آمینو های زنجیری بدن شما با سرعت مناسب ریكاوری و رشد نخواهد كرد و با مصرف مقدار كافی از مكمل آب پنیر ( WHEY) مقدار كافی از این آمینو ها را می توانید در اختیار بدن قرار دهید . هر چند كه این آمینو ها به صورت مجزا به شكل مكمل وجود دارد.

لیزین : برای تشكیل كارنیتین توسط بدن نیاز می باشد كارنیتین آمینو اسید دیگری است كه نقش مهمی در انتقال اسید های چرب به سلولهای ماهیچه ای ایفا می كند و كمبود این آمینومیتواند تلاشهای شما برای كاهش چربی بدن را كم اثر كند.

آمینو اسیدهای ضروری برای بدنسازان

گلوتامین : در مورد این امینو قبلا یك مبحث را جداگانه اختصاص دادم . در بسیاری از فرایند های متابولیكی و توازن بین آنابولیسم و كاتابولیسم و به عنوان سوخت برای احشاء كبد و كلیه و سیستم ایمنی مورد نیاز است . عموما مصرف 10  گرم گلوتامین ( 5 گرم بلافاصله بعد از تمرین ) در روز نیازهای بدن شما را رفع می كند و گرنه بدن در صورت كمبود  به سراغ ذخائر خودش كه عمده آن در عضلات است می رود و در این صورت انتظار نداشته باشید كه عضلاتتان حجیم و پر به نظر برسد.

آلانین : تا اندازه ای شبیه گلوتامین است و در افزایش حجم سلولی نقش مهمی ایفا می كند . هنگامی در باشگاه با وزنه عضله خود را تخریب می كنید تا مجدد رشد كند بدن در یك حالت كاتابولیك قرار گرفته و همین محیط است كه تفاوت تغذیه ای زیادی بین بدنسازان و سایر ورزشكاران ایجاد می كند الانین امینو اسیدی است كه به مقدار زیاد حین تمرین شدید با وزنه و تجزیه بافت عضلانی آزاد می شود.

تورین : بعد از گلوتامین فراوان ترین آمینو اسید موجود در عضلات است و تا حدودی تقلید كننده عمل انسولین و جذب گلوكز و متابولیسم پروتئین  ها در عضلات را ارتقا می دهد تمرین شدید و دیگر انواع استرس سطح تورین را در بدن به سرعت كاهش می دهد.

آرژنین : بعضی از مطالعات علمی نشان داده كه مصرف آرژنین ترشح هورمون رشد را افزایش می دهد ضمن اینكه تولید ماده شیمیائی نیتریك اكسید كه نقش مهمی در انبساط عروق خونی و دم عضلانی دارد را افزایش می دهد .

آمینو اسیدهای غیر ضروری

كارنیتین : مهمترین آمینو اسید غیر ضروری برای بدنسازان كارنیتین است كه دارای اثر فوق العاده ای بر متابولیسم  چربی دارد و می تواند از لیزین تولید شود . همچنین در كاهش چربی خون ( تری گلیسیرید ها ) موثر است .

تیروسین : اثری مخالف تریپتوفان دارد و اثر تحریك كنندگی ( تا حدودی مشابه كافئین و افدرین ) و افزایش انتقال عصبی از مغز به عضله است موجب ایجاد نیروی بیشتر حین تمرین هم می شود در یك كلام افزایش قدرت و هوشیاری در طول روز

گلیسن : یكی دیگر از سه آمینو اسیدی است كه منجر به تشكیل كراتین می شود ( متونین را در بالا ذكر كردم و سومین آن آرژنین است ) بر روی افزایش حجم سلول ( عمدتا از طریق هیدراته ( آبدار) شدن ) تاثیرخوبی دارد .

یكسری آمینوهای غیر ضروری دیگر وجود دارد كه اهمیت زیادی به نسبت موارد بالا ندارد و جهت خلاصه شدن بحث از ذكر آنها اجتناب می كنم

جمع بندی

بازای هر كیلو وزن از 2 تا 3 گرم پروتئین با كیفیت در 5 تا 6 وعده غذائی روزانه استفاده كنید و از مصرف پودر های پروتئین كامل – كه به اعتقاد من Whey   انتخاب خوبی است – و یك مكمل گلوتامین با شكل آزاد در كنار آن مصرف كنید و بعد از مدتی هم باشگاهیهای خود را ازمیزان پیشرفت خود متعجب كنید . فكر می كنم كسانی كه پودر وی را قبلا خریده و مصرف می كنند الان  به لیست آمینو های موجود در آن روی قوطی با دید بهتری می توانند نگاه كنند . 
+ نوشته شده توسط بهزاد در یکشنبه بیست و پنجم مهر 1389 و ساعت 13:54 |